نخست وزیر اسپانیا از اثرات مخرب كمك مالی‌ بانكی ناخرسند است
نوشته شده توسط : vzwdolor

بنا بر گزارش ایرنا، منابع دولتی اسپانیا روز سه شنبه اعلام كردند كه راخوی در شهر لوس كابوس به مشكلات بدهی دولت این كشور پس از اعلام كمك مالی‌ اروپا به بانك ها اشاره كرده است.

اروپا 10 روز پیش در مورد كمك مالی‌ به بانك های اسپانیا گفته بود كه از طریق اعطای وام به صندوق احیای سازماندهی بانكی كه یك ارگان دولتی می‌ باشد، به بانك های این كشور پول می‌ دهد.

پس از اعلام كمك مالی ، بازارها بر بدهی دولت اسپانیا متمركز شده تا جایی‌ كه میزان حق بیمه خالص به ركورد تاریخی 585 واحد رسید و بهره سپرده 10 ساله اوراق بهادار نیز به 2/7 درصد رسید كه برای اقتصاد ناتوان این كشور در پرداخت به سرمایه گذاران مشكل است.

دولت اسپانیا خواهان آن بود كه كمك مالی‌ اروپا به طور مستقیم و بدون اینكه دولت در آن شركتی داشته باشد و مشكلی‌ برای بدهی دولتی ایجاد نكند ، به بانك ها اعطا شود اما این پیشنهاد با مخالفت چندین عضو اتحادیه اروپا به پیشگامی آلمان مواجه شد .

راخوی در نشست جی 20 خاطرنشان كرد: مشكلات هنگامی به وجود می‌ آید كه بدهی دولت و بانكی با هم مرتبط شود.

'خوسه مانوئل دورائو باروسو' رییس كمیسیون اروپا نیز در این مورد گفته كه اتحادیه اروپا خواهان تقویت نظامی از اعطای كمك‌ مالی است كه بدهی های بانكی و دولتی را با هم تركیب نكند.

اروپام **1234**1516





:: برچسب‌ها: سفر , انگلستان , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: